Adana

Adana’daki engelli asansörleri neden sürekli bozuluyor

Adana’da engelli bireylerin erişimi için tasarlanan asansörlerin sürekli arızalanması ve amacı dışında kullanılması, binlerce vatandaşı temel hareket özgürlüğünden mahrum bırakıyor. Engelli vatandaşlar, sistemin kötüye kullanımını önlemek amacıyla tesislerde kartlı geçiş uygulamasına geçilmesini ve 24 saat güvenlik personeli görevlendirilmesini talep ediyor.

Adana-Adana genelinde engelli, yaşlı ve hamile vatandaşların kentsel yaşama katılımını kolaylaştırmak amacıyla kurulan engelli asansörleri, denetimsizlik ve yanlış kullanım nedeniyle işlevini yitirmiş durumda. Özellikle motosiklet, bisiklet ve ağır yük taşıyan tablalarla asansörlerin kapasitesinin üzerinde kullanılması, cihazların teknik ömrünü kısaltarak kısa sürede arızalanmasına neden oluyor. Kendi çabalarıyla merdivenleri aşmak zorunda kalan engelli bireyler, her gün benzer fiziksel engellerle karşılaşarak büyük bir mağduriyet yaşıyor.

Asansörlerde güvenlik ve kartlı sistem sorunu nasıl çözülebilir

Engelli vatandaşlar, yaşanan aksaklıkların önüne geçebilmek adına somut çözüm önerileri sunuyor. Erişim sorunu yaşayan bölge sakinleri, asansörlerin yalnızca ihtiyaç sahipleri tarafından kullanılabilmesi için "kartlı sistem" entegrasyonunun şart olduğunu savunuyor. Ayrıca, alt geçitlerdeki güvenlik zafiyetinin madde bağımlısı şahısların girişine olanak tanıdığını belirten vatandaşlar, belediyenin bu alanlara 24 saat görev yapacak güvenlik personeli yerleştirmesinin can güvenliği açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor.

Engelli vatandaşların şehir tasarımından beklentisi nedir

Adana il sınırları içerisinde yaklaşık 249 bin engelli bireyin yaşadığı gerçeği, kentsel tasarımın dezavantajlı gruplar dikkate alınarak yapılması gerektiğini gözler önüne seriyor. Yürüyen merdivenlerin yıllardır faaliyete geçirilmemesi ve asansör bakımlarının yetersiz kalması, engelli bireylerin kenti kullanma hakkını kısıtlıyor. Bölgede uzun yıllardır yaşayan Eyüp Tokmak, şehrin engelli bireylere uygun şekilde dizayn edilmemesinden duyduğu rahatsızlığı,

"Hizmet almadığımız gibi, mevcut imkanların da sürekli bozulması bizleri sosyal hayattan koparıyor"

sözleriyle ifade etti. Vatandaşlar, belediyeden sadece tamir değil, sürdürülebilir ve denetlenebilir bir erişim politikası bekliyor.

(self.SWG_BASIC = self.SWG_BASIC || []).push( basicSubscriptions => { basicSubscriptions.init({ type: "NewsArticle", isPartOfType: ["Product"], isPartOfProductId: "CAow9Y_gCw:openaccess", clientOptions: { theme: "light", lang: "tr" }, }); });