Adana-Adana’nın en köklü sağlık merkezlerinden biri olan Balcalı Hastanesinde sular durulmuyor. Yaklaşık yedi ay önce gerçekleştirilen bir günlük uyarı eylemine rağmen, çalışma şartlarındaki iyileştirilmelerin yapılmaması ve mali mağduriyetlerin sürmesi çalışanları tekrar harekete geçirdi. Sağlık çalışanları adına açıklama yapan asistan doktor Hakan Tokyay, ödeme takvimindeki aksamaların artık katlanılamaz boyuta ulaştığını belirtti. Özellikle ayın 15’inde yatması gereken taban ödemelerin gecikmesi, nöbet ücretlerinin zamanında verilmemesi ve iki aydır teşvik ödemelerinin yatırılmaması, personelin ekonomik planlamasını altüst etmiş durumda.

Adana Hal Kompleksinde Kamyonetin Çarptığı Kişi Yaralandı
Adana Hal Kompleksinde Kamyonetin Çarptığı Kişi Yaralandı
İçeriği Görüntüle

Sağlık çalışanları hangi sorunlarla karşı karşıya?

Sadece mali değil, fiziki eksiklikler de Balcalı Hastanesindeki krizi derinleştiriyor. Deprem sonrası oluşan hasarların kalıcı olarak giderilmemesi ve çalışma alanlarının yetersizliği hem çalışanların hem de hastaların tedavi süreçlerini olumsuz etkiliyor. Birimlerin birçoğunda doktorların kullanabileceği standart çalışma alanlarının dahi bulunmadığını ifade eden Tokyay, üniversite hastanelerinin adeta çürümeye terk edildiğini vurguladı. Eyleme destek veren bir hemşire,

"Bizim tek istediğimiz emeğimizin karşılığını zamanında almak ve güvenli bir ortamda hizmet vermek. Artık tükenme noktasındayız, kiramızı ve kredilerimizi ödeyemez duruma geldik"

diyerek personelin ruh halini özetledi.

Sağlık hizmetleri bu eylemden nasıl etkilenecek?

Hastanedeki aksaklıklara dikkat çekmek için başlatılan eylem sürecinde, hastaların mağdur edilmemesi için özel bir hassasiyet gösteriliyor. Acil servis hizmetleri, onkolojik tedaviler ve planlı ameliyatlar sürece dahil edilmezken, poliklinik ve rutin hizmetlerde yavaşlamaya gidildi. Sağlık personeli, taleplerinin ivedilikle karşılanmaması durumunda demokratik ve meşru haklarını kullanmaya devam edeceklerinin altını çiziyor.

Kaynak: İHA