Osmaniye Merkez’de her hafta kurulan Çarşamba Pazarı’nın ardından geriye kalan manzara, mahalle sakinlerini kabusa sürüklüyor. Mehmet Akif Ersoy Mahallesi'ndeki pazar alanında biriken atıklar, yaz sıcaklarının etkisiyle hem çevre kirliliğine yol açıyor hem de sinek ve koku problemine davetiye çıkarıyor. Vatandaşlar, zabıta ekiplerinin pazar sonrası denetimleri sıkılaştırmasını istiyor.
Osmaniye Merkez Mehmet Akif Ersoy Mahallesi’nde kurulan geleneksel Çarşamba Pazarı, pazarın dağılmasının ardından yine bildik görüntülere sahne oldu. Pazarcı esnafının ayrılmasıyla birlikte sokaklarda kalan tonlarca sebze ve meyve atığı, plastik poşetler ve ambalaj kalıntıları çevreye saçıldı.
Sıcaklar Tehlikeyi Artırıyor: Sinek ve Koku İstilası Kapıda
Yaz aylarının gelmesi ve hava sıcaklıklarının hızla yükselmesiyle birlikte pazar atıkları saatler içinde çürümeye başlayarak çevreye ağır bir koku yayıyor. Mahalle sakinleri, pazar alanının temizlendiğini fakat geç temizlenme nedeniyle sokakları kara sineklerin bastığını, pencerelerini dahi açamadıklarını dile getiriyor.
"Zabıta Pazar Sonrasını Kontrol Etsin!"
Duruma tepki gösteren vatandaşlar ve çevre sakinleri, belediye ve zabıta ekiplerine çağrıda bulundu. Sadece pazar kurulurken değil, pazarın dağılma aşamasında da sıkı bir denetim yapılması gerektiğini belirten mahalle sakinleri, "Esnaf çöplerini rastgele bırakıp gidiyor. Yaz sıcağında bu kalıntılar hemen sinek yapıyor, koku dayanılmaz hal alıyor. Zabıta ekipleri pazar sonrasını sıkı şekilde kontrol etmeli ve kurallara uymayanlara gerekli yaptırımları uygulamalı" diyerek mağduriyetlerini dile getirdiler.
Mehmet Akif Ersoy Mahallesi sakinleri, hem Osmaniye Belediyesi temizlik işlerinin pazar dağılır dağılmaz alana müdahale etmesini hem de zabıta müdürlüğünün pazar sonu denetimlerini kalıcı bir çözüme kavuşturmasını bekliyor.