Osmaniye Haberleri

Osmaniye Otogarı'nda Duyarlılık Sınıfta Kaldı

Osmaniye Otogarı'nda çöp kovaları neden kullanılmıyor? Çöplerin yerlere atılmasıyla oluşan görüntü kirliliği ve vatandaşlık bilinci üzerine özel haberimiz.

OSMANİYE — Günde yüzlerce yolcunun giriş-çıkış yaptığı, şehre gelen misafirlerin ilk ayak bastığı yer olan Osmaniye Şehirlerarası Otobüs Terminali, son günlerde çevre kirliliğiyle gündemde. Terminal çevresinde yerel yönetim tarafından sağlanan yeterli altyapı bulunmasına rağmen, bazı vatandaşların dikkatsizliği nedeniyle ortaya çıkan manzara görenleri üzüyor.

Çöp Kovasına Birkaç Adım Mesafede Kirlilik

Haber ekibimizin yerinde yaptığı incelemelerde, kirliliğin terminalin belirli kilit noktalarında yoğunlaştığı gözlemlendi. Temizlik ekiplerinin düzenli çalışmalarına ve alanda çok sayıda atık kutusu bulunmasına rağmen, çöplerin bilinçli veya bilinçsizce yere atılması dikkat çekiyor.

Temizlik Sadece Süpürmekle Sağlanamıyor

Ortaya çıkan bu durum, temiz bir çevrenin yalnızca temizlik görevlilerinin aralıksız mesaisiyle korunamayacağını gösteriyor. Çöp kovasına sadece bir iki adım mesafedeyken elindeki atığı yere bırakma eğilimi, sorunun hizmet eksikliğinden değil, tamamen toplumsal duyarsızlıktan kaynaklandığını kanıtlıyor.

"Şehrin Vitrini" İçin Vatandaşlık Bilinci

Bir kente dışarıdan gelen misafirlerin ilk ayak bastığı yer olan otogarlar, o şehrin vitrini ve aynası olarak kabul ediliyor. Ortaya çıkan bu olumsuz tablo, sürdürülebilir bir temizliğin sadece belediye veya terminal yönetiminin çabasıyla değil, toplumsal duyarlılıkla mümkün olabileceğini kanıtlıyor.

(self.SWG_BASIC = self.SWG_BASIC || []).push( basicSubscriptions => { basicSubscriptions.init({ type: "NewsArticle", isPartOfType: ["Product"], isPartOfProductId: "CAow9Y_gCw:openaccess", clientOptions: { theme: "light", lang: "tr" }, }); });