Güneydoğu ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak bu dev ulaşım projesinde sona yaklaşılıyor. Yıllardır süren bekleyişin ardından, seyahat süresini 6 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürecek projenin detayları netleşti.

Osmaniye'de ki o yapı depremden sonra unutuldu mu?
Osmaniye'de ki o yapı depremden sonra unutuldu mu?
İçeriği Görüntüle

Seyahat Süresinde Devrim Niteliğinde Düşüş

Mevcut durumda konvansiyonel trenlerle veya karayoluyla 6 saati bulan Adana-Gaziantep arası yolculuk, projenin tamamlanmasıyla 2 saat 15 dakikaya inecek. Saatte 200 kilometre hıza uygun olarak inşa edilen bu hat, Osmaniye'yi hem Adana/Mersin hem de Gaziantep ile çok daha kısa sürede birleştirecek.

Bahçe-Nurdağı Tünelinde Işık Göründü

Projenin en zorlu ve Osmaniye'yi doğrudan ilgilendiren etabı olan Bahçe-Nurdağı geçişinde, Türkiye'nin en uzun demiryolu tünellerinden biri inşa ediliyor. "Bölgenin Bolu Dağı Tüneli" olarak adlandırılan bu çift tüplü tünelde kazı işlemleri büyük ölçüde tamamlandı. Bu etabın bitmesiyle, Torosların zorlu coğrafyası düz bir hatla aşılacak ve Osmaniye, kesintisiz hızlı tren trafiğinin kilit noktası haline gelecek.

Lojistik ve Ekonomik Entegrasyon Güçleniyor

Bu proje sadece yolcu ulaşımını kolaylaştırmakla kalmayacak; bölgenin lojistik haritasını da yeniden çizecek. Mersin Uluslararası Limanı, Adana Organize Sanayi Bölgeleri ve İskenderun Demir Çelik sahası, Osmaniye OSB'leri üzerinden Gaziantep sanayisi ile demir ağlarla bağlanacak. Yıllık 10 milyon tonun üzerinde yük taşıma kapasitesi hedeflenen bu hat sayesinde, Osmaniye'deki sanayiciler, ürettikleri malları daha düşük maliyetle ve daha hızlı bir şekilde limanlara ulaştırabilecek.

Bitiş İçin Hedef: 2027

Şantiyelerdeki 7/24 çalışma temposu ve sağlanan dış finansman ile projenin tamamlanması için engel kalmadı. Resmi takvime göre, bölgenin kaderini değiştirecek projenin 2027 yılı içerisinde tam kapasiteyle hizmete girmesi hedefleniyor.

Muhabir: Haber Merkezi