Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden Alanya’da uzun süredir beklenen iki önemli karayolu yatırımı hizmete giriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Alanya Doğu Çevre Yolu’nun Hasbahçe–Mahmutlar arasındaki 12 kilometrelik bölümünü ve Demirtaş Kavşağı’nı trafiğe açacaklarını açıkladı. Özellikle yaz aylarında artan nüfus ve yoğun araç trafiği nedeniyle şehir içi ulaşımda yaşanan sıkışıklığın azaltılması hedefleniyor. Yeni projelerle hem transit trafiğin şehir dışına alınması hem de Alanya-Gazipaşa hattında kesintisiz ve güvenli ulaşım sağlanması amaçlanıyor. Bakanlık yetkilileri, projelerin tamamlanmasıyla birlikte Alanya’nın ulaşım altyapısında önemli bir rahatlama yaşanacağını vurguluyor.

Alanya Doğu Çevre Yolu’nun 12 kilometrelik bölümü açılıyor

Alanya Doğu Çevre Yolu, Hasbahçe ile Kargıcak arasında toplam 15,2 kilometre uzunluğunda planlandı. Bu kapsamda Hasbahçe–Mahmutlar arasındaki 12 kilometrelik kesim artık trafiğe açık olacak. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edilen güzergâhın ilk 4,5 kilometresinde 3 gidiş 3 geliş olmak üzere 6 şerit yer alıyor. Devamındaki 7,5 kilometrelik bölüm ise 2 gidiş 2 geliş şeklinde 4 şeritli olarak hizmet verecek. Proje, şehir merkezine girmeden doğu-batı yönlü ulaşımı mümkün kılarak özellikle yoğun saatlerde yaşanan tıkanıklığı azaltmayı hedefliyor.

Tüneller, köprüler ve kavşaklarla kesintisiz ulaşım

Hizmete açılan kesimde dikkat çeken önemli mühendislik yapıları bulunuyor. Toplam 2 bin 708 metre uzunluğunda çift tüplü Oba Tüneli, Dim Tüneli ve Mahmutlar Aç-Kapa tünelleri sürücülere zaman kazandıracak. Bunun yanı sıra bin 31 metre uzunluğunda 7 adet çift köprü, 60 metre uzunluğunda bir adet tek köprü ve 3 farklı seviyeli kavşak inşa edildi. Bu yapılar sayesinde trafik ışıkları ve dur-kalklar minimuma indiriliyor. Ulaşımın daha akıcı hâle gelmesi, hem şehir içi hem de turistik hareketliliğin yoğun olduğu dönemlerde sürücülere ciddi bir rahatlama sunacak.

Toroslar’da şifa mesaisi: Andız pekmezinin kilosu 500 TL
Toroslar’da şifa mesaisi: Andız pekmezinin kilosu 500 TL
İçeriği Görüntüle

Yol tamamlandığında milyarlarca liralık tasarruf sağlanacak

Bakan Uraloğlu, mevcut Alanya Çevre Yolu’nun artan araç sayısı nedeniyle şehir içi yol niteliğine büründüğüne dikkat çekti. Günlük yaklaşık 33 bin aracın kullandığı bu güzergahta çok sayıda sinyalize kavşak ve yaya geçidi bulunuyor. Alanya Doğu Çevre Yolu’nun tamamı hizmete girdiğinde mevcut güzergâha göre yol 3 kilometre kısalacak, seyahat süresi ise 35 dakikadan 10 dakikaya düşecek. Proje sayesinde yıllık 3,6 milyar lira zaman tasarrufu, 196 milyon lira akaryakıt tasarrufu sağlanması bekleniyor. Toplamda yıllık 3 milyar 796 milyon liralık ekonomik kazanç ve yaklaşık 11 bin 903 ton karbon salınımı azalımı öngörülüyor.

Demirtaş Kavşağı farklı seviyeli kavşak oldu

Açılışı yapılacak bir diğer önemli yatırım ise Demirtaş Kavşağı. Alanya-Gazipaşa Yolu üzerinde yer alan ve daha önce hemzemin dönel kavşak olarak hizmet veren nokta, 35 metre uzunluğunda bir altgeçitle farklı seviyeli kavşağa dönüştürüldü. 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli olarak hizmet verecek kavşak, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edildi. Bu düzenleme sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanan yoğunluk ve gecikmelerin önemli ölçüde azaltılması hedefleniyor.

Yerel ve transit trafik daha güvenli olacak

Farklı seviyeli kavşak uygulamasıyla Akdeniz Sahil Yolu’nun Alanya-Gazipaşa kesiminde trafik akışı kesintisiz hâle getirildi. Demirtaş Mahallesi’nden devlet yoluna katılım daha güvenli ve hızlı olacak. Bakan Uraloğlu, proje sayesinde kavşak noktasındaki bekleme sürelerinin ve dur-kalk kaynaklı kayıpların minimize edildiğini belirtti. Demirtaş Kavşağı ile yıllık yaklaşık 19,2 milyon liralık ekonomik tasarruf sağlanması ve karbon salınımının 68 ton azaltılması bekleniyor. Yetkililer, her iki projenin de Alanya’nın ulaşım geleceği için önemli bir adım olduğunu ifade ediyor.

Kaynak: İHA