Osmaniye’nin Düziçi ilçesinde, kadınların mor kokulu hayali gerçeğe dönüştü. Bakımı yapılarak ziyarete açılan lavanta bahçesi, doğaseverlerin ve fotoğraf tutkunlarının uğrak noktası oldu.

Düziçi Belediyesi tarafından yıllar önce 20 dönümlük araziye ekilen lavantalar, bakımsızlık nedeniyle verimsizleşmişti. Ancak Düziçi Genç Girişimci Kadın Kooperatifi’nin başlattığı çalışmalar sayesinde lavanta bahçesi adeta yeniden doğdu. Kadınların emekleriyle canlanan bahçe, mor renkleri ve büyüleyici kokusuyla ziyaretçilerini bekliyor.

Kadın Emeğiyle Yeşeren Bir Proje

Düziçi Genç Girişimci Kadın Kooperatifi Başkanı Rahime Yüksel, lavanta bahçesinin kadın dayanışmasının en güzel örneklerinden biri olduğunu vurguladı. Yüksel, “2025 yılında işletmesini devraldığımız lavanta bahçesini, kadınlarımızla birlikte taşından toprağına kadar elden geçirdik. Şimdi bu alanda lavanta sabunları, yağları ve kolonyaları üreterek kadınlarımıza ekonomik destek sağlıyoruz. Tüm halkımızı bu güzelliği görmeye davet ediyoruz” dedi.

Ziyaretçilerden Tam Not Aldı

Lavanta bahçesini gezen Songül Aksoy ve Özlem Çelik, “Renk cümbüşü ve mis gibi kokusuyla büyülendik. Burası harika bir dinlenme noktası oldu, herkese tavsiye ederiz” diyerek bahçeye olan hayranlıklarını dile getirdi.

Kaynak: İHA