Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından tarımsal üretimde kimyasal kalıntıları ve çevre sorunlarını en aza indirmek amacıyla ilan edilen "2026 Biyolojik ve Biyoteknik Mücadele Yılı" kapsamında Osmaniye'de önemli bir doğa dostu adım atıldı. Toprakkale ilçesinde belirlenen narenciye bahçelerine, zararlılarla mücadele etmesi için tam 17 bin 500 adet faydalı böcek bırakıldı.

Kimyasal Kalıntısız, Çevre Dostu Tarım
Bakanlığın 2026 yılı vizyonu doğrultusunda harekete geçen Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, Toprakkale sınırları içerisinde narenciye üretimi yapılan ve bu yıl için özel olarak "Biyotop alanı" olarak tespit edilen bahçede çalışma yürüttü.
Tarımsal zararlılarla mücadelede doğanın kendi dengesini kullanmayı amaçlayan proje kapsamında, Adana Biyolojik Mücadele Araştırma Enstitüsü tarafından özel olarak üretilen faydalı böcekler sahaya getirildi.

17 Bin 500 Faydalı Böcek Doğayla Buluştu
Gerçekleştirilen saha çalışmasında, İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünde görevli teknik personellerin gözetiminde toplam 17 bin 500 adet faydalı böcek narenciye ağaçlarına salındı. Bu uygulama ile kimyasal ilaç kullanımının azaltılması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve narenciyede kalıntısız, sağlıklı ürün elde edilmesi hedefleniyor.





