OSMANİYE - Osmaniye’nin Düziçi ilçesine bağlı Yarbaşı beldesinde içme suyu kaynaklarında yaşanan ciddi düşüş, belediyeyi harekete geçirdi. Kuraklık riski ve su seviyelerindeki kritik seviyeler nedeniyle, Yarbaşı Belediyesi şebeke suyunun amaç dışı kullanımına yönelik katı kısıtlamalar getirdi.

"Bireysel Değil, Toplumsal Bir Mağduriyet"

Yarbaşı Belediye Başkanı Ökkeş Aksoy, yaptığı açıklamada, su kaynaklarının korunmasının hayati önem taşıdığını vurguladı. Vatandaşları tasarrufa davet eden Başkan Aksoy, suyun israf edilmesinin sadece bireyleri değil, tüm belde halkını mağdur ettiğini belirtti.

Yasaklanan Kullanım Alanları

Belediye yönetimi tarafından alınan kararla birlikte, şebeke suyunun aşağıdaki amaçlarla kullanımı kesinlikle yasaklandı:

  • Bahçe ve tarla sulama
  • Araç yıkama
  • Beton karıştırma ve her türlü inşaat işlerinde kullanım

Denetimler Sıkılaştırıldı

Su israfının önüne geçmek amacıyla belediye ekiplerinin denetimleri artırdığını ifade eden Başkan Aksoy, kurallara uymayanlar hakkında yasal işlem başlatılacağını duyurdu.

Başkan Aksoy’dan Çağrı: "Geleceğimize Sahip Çıkalım"

Vatandaşlara seslenen Yarbaşı Belediye Başkanı Ökkeş Aksoy, "Su, bizim en temel ihtiyacımız ve sınırlı bir kaynak. Yaşanan bu sıkıntılı süreçte, suyumuzu sadece temel ihtiyaçlarımız için kullanalım. Hep birlikte, el birliğiyle geleceğimize sahip çıkalım" çağrısında bulundu.

Ellek'te Yıllardır Beklenen Projede İlk Adım Atıldı!
Ellek'te Yıllardır Beklenen Projede İlk Adım Atıldı!
İçeriği Görüntüle

Belediye yetkilileri, vatandaşların su tasarrufu konusunda gerekli hassasiyeti göstermesini ve kurallara uymayanları bildirmelerini rica etti.

Kaynak: Yarbaşı Belediyesi