Hatay-Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşamını konteyner kentte sürdüren yüzde 48 fiziksel engelli 29 yaşındaki Bestami İğde'nin en büyük hayali olan askerlik görevi, Kızılay gönüllüleri ve İlçe Jandarma Komutanlığı iş birliğiyle gerçeğe dönüştü. Düzenlenen özel etkinlikte asker kınası yakılan ve üniforma giyerek jandarma aracıyla devriyeye çıkan Bestami, annesinin yaktığı asker türküleri eşliğinde unutulmaz ve duygu dolu anlar yaşadı.
Kırıkhan Konteyner Kentinde Yaşayan Bestami İçin Kızılay Nasıl Harekete Geçti?
Kırıkhan ilçesi Mimar Sinan Mahallesi'nde yer alan konteyner kentte hayatını sürdüren 29 yaşındaki Bestami İğde, doğuştan gelen yüzde 48 fiziksel engeli sebebiyle en büyük arzusu olan vatani görevini yerine getiremiyordu. Genç adamın bu burukluğunu fark eden Kızılay gönüllüleri, onun yüzünü güldürmek için sürpriz bir organizasyon hazırladı. Gönüllülerle bir araya gelen Bestami için önce türküler eşliğinde geleneksel asker kınası yakıldı, ardından heyecanla beklenen asker tıraşı yapıldı.
Asker Üniforması Giyen Bestami Jandarma Aracıyla Neler Yaşadı?
Hazırlıkların tamamlanmasının ardından Kırıkhan İlçe Jandarma Komutanlığına götürülen Bestami, burada gururla asker üniformasını giydi. Gerçek bir asker gibi jandarma aracıyla devriye atan genç adamın mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Etkinlik boyunca annesinin söylediği asker uğurlama türküleri hem Bestami'ye hem de oradaki kalabalığa duygu dolu anlar yaşattı. Konteyner kentte yaşayan komşularından Ahmet amca bu özel güne tanıklık ederken, "Bestami mahallemizin neşesidir, onun o üniforma içindeki gururlu duruşunu görmek bizim de içimizi ısıttı, devlette ve millette emeği geçen herkesten Allah razı olsun" sözleriyle mahallelinin ortak hissini dile getirdi.
Hayaline Kavuşan Bestami İğde Duygularını Hangi Sözlerle İfade Etti?
Asker üniforması içinde hayallerine kavuşmanın tarifsiz sevincini yaşayan Bestami, Kızılay'ın hayatındaki yerine dikkat çekti. Konteynerde telefonla oynamaktan sıkılıp Kızılay'a geldiğini ve burada yeni bir çevre edindiğini belirten Bestami, askerlik hissini
"Asker giysisi giydim, jandarma arabasına bindim ve devriye attım. Askerlerle bir arada olmak beni çok mutlu etti. Anlatılmaz, sadece yaşanır. Bugün hayatımın en güzel günüydü"
diyerek bu anlamlı organizasyonda emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti.





