Bir süredir hastanede tedavi gören ve çoklu organ yetmezliği nedeniyle 77 yaşında yaşamını yitiren Kadir İnanır için bugün saat 13.00'te Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde anma töreni düzenlenecek.
Tören öncesinde basın mensuplarına açıklamalarda bulunan oyuncu Levent İnanır, dayısının hayattayken aldığı örnek kararı hatırlatarak organlarını yıllar önce bağışladığını söyledi.
Muhabirlerin, "Son isteği ya da vasiyeti var mıydı?" sorusunu yanıtlayan Levent İnanır, usta sanatçının organ bağışına ilişkin sözlerini şu ifadelerle aktardı:
"Organlarını bağışlamıştı. Bir röportajında da söylemişti; 'En çok da kalbimi, gözlerimi alanları merak ediyorum' demişti. Çok anlamlı bir vasiyeti vardı."
Sanatıyla olduğu kadar yaşam felsefesiyle de milyonların gönlünde yer edinen Kadir İnanır'ın organ bağışı kararı, vefatının ardından yeniden takdir topladı. Usta oyuncunun, hayatını kaybettikten sonra da başka insanlara umut olmayı istemesi, sevenleri tarafından anlamlı bir miras olarak değerlendirildi.