Bir belediye başkanının başarılı mı, yoksa başarısız mı olduğunu nasıl anlarız?
Elbette herkese göre değişen kriterler vardır.
Örneğin bir başkan sosyal medyayı çok hızlı, çok aktif ve hayatın her anında kullanıyorsa, popülerlik anlamında ciddi bir ivme yakalayabilir. Osmaniye odaklı düşünürsek, bu konuda en başarılı belediye başkanlarından birinin Osmaniye Belediye Başkanı İbrahim Çenet olduğunu söyleyebiliriz.
Ya da festivaller, etkinlikler, sosyal yaşamı canlandırma anlamında da başarılı kategorisine koyabiliriz.
Yine sosyal medya konusunda Osmaniye kadar aktif olmasa da Kadirli Belediye Başkanı Mustafa Mert Olcar’ı da başarılı sayabiliriz. Mustafa Mert Olcar, CHP’li olması hasebiyle bölgede muhalefet partisine mensup tek belediye başkanı konumunda.
Küçük ilçeler kapsamında Düziçi, Hasanbeyli ve Toprakkale belediyeleri de imkânları çerçevesinde başarılı sayılabilir. Hatta sosyal medyayı neredeyse en kötü kullanan Sumbas Belediyesi bile kendi taraftarları tarafından başarılı görülebilir.
Beldelerde ise en ön plana çıkan isimlerden biri, dar imkânlara rağmen Yarbaşı Belediye Başkanı Ökkeş Aksoy diyebiliriz.
Yok, hemen makaleden çıkmayın.
Esas diyeceklerim bundan sonra başlıyor.
Hani şimdi “Bütün başkanlara iyi dediğine göre, bu gazeteciye acaba ne kadar ödediler?” moduna girecekler vardır elbette.
Yok, kuruş almadık.
Bunu baştan yazalım.
Hem belediyelerin durumu da açıkçası ortada. Hatta bazı ilçe ve belde belediyelerinin durumu içler acısı. Bazı beldeler doğuştan şanslı. Onları hariç tutalım.
Yok yok birileri gibi: “Filanca başkan uçuyor, yeri göğü inletiyor” diye bir makale de yazmayacağım.
Az daha sabır.
Şimdi sorumuz şu:
Bu defa ben okuyucudan cevap bekliyorum.
Hangi partiden olursa olsun, bir yerleşim bölgesinde belediye başkanı seçilen kişi, acaba bağımsız belediye başkan adayı olsa yüzde kaç oy alır?
İşte en başta belirttiğimiz konu da buydu.
Yani başarılı belediye başkanı nasıl anlaşılır?
Kime göre başarılı?
Neye göre başarılı?
Benim öngörüm net:
Bağımsız aday olsa kaç oy alabilir?
Eğer bunun cevabı “Aynı oyu yine alır” ise, bu muhteşem ötesi bir başarıdır.
Yok eğer “Aldığı oyun yüzde 60’lık kısmını alır” diyorsanız, bence bu da başarıdır.
Hatta bir tık daha ileri gidelim.
“Aldığı oyun yüzde 40’lık kısmını alır” ise, bana göre yine de başarılı sayılır.
Çünkü o noktada artık mesele sadece parti değildir.
Mesele biraz da başkanın kendisidir.
Şimdi etrafınıza bakın ve şu soruyu sorun:
Benim başkanım bağımsız aday olsa, önceki seçimde aldığı oyun ne kadarını alır?
Gerçi yakında Türkiye'de sadece tek parti kalacağı için çokta takmaya gerek yok ama işte biz yine eski parlamenter günlerimizde olduğumuzu hayal edip; yazmaya devam ediyoruz.
Hadi kalın sağlıcakla..